Leta i den här bloggen

fredag 25 april 2008

Soluppgång

Vaknade redan klockan fem i morse av katter som bråkade utanför. Solen färgade himlen orange och det var helt underbart. Vi verkar få ånnu en ljuvligt solig dag. Eftersom jag kände av en molande huvudvärk så gick jag upp redan halv sex för det var ingen idé att ligga och vrida på sig. På med morgonrocken och ned till brevlådan. Det är ju fredag idag och då är det extra många tidningar, eftersom vi har Land på fredagar också. Härligt.

Några helt ljuvliga soluppgångsbilder tog jag, men när jag nu skulle lägga in dem på min blogg, så upptäckte jag till min förskräckelse att minneskortet satt i datorn, och så teknisk, så jag vet hur jag skall få över kortet är jag inte. Det går ju med någon sladd, men den vet jag inte längre var den är. Jag tar en gammal solnedgångsbild från Fuerteventuraresan istället. Det är ju så man får göra ibland.

Vi har beställt 21 stycken tujaplantor som skall komma idag. Då får jag äntligen min tujahäck. Tyvärr kan vi inte plantera mer än sju meter häck mot gatan eftersom vi har ett berg som går i dagen där. Vi får lösa det med en spalje med växter intill den blivande altanen, så blir det någotsådär insynsskyddat.

Marcus åker till Spanien en vecka för att träningscykla idag. Sedan kommer han hem nästa vecka och det skall bli jätteroligt att träffa honom efter så länge. Han har ju inte varit hemma sedan jul. Hans förband är nedläggningshotat. Det finns förslag på att de skall flytta jägarförbanden till Östergötland, isåfall och om Marcus inte blir uppsagd, så kanske han kommer nämre oss. Vi får se vad som händer.

Emelie ringde igår och berättade att hon köpt en bostadsrättslägenhet. Det blev en 2:a här i bostadsområdet relativt nära oss. Det känns ju bra. Då får vi hoppas allt löser sig till det bästa och att hon kommer att trivas där. Det var tydligen en hel del att göra där. Hela köket behövdes bytas ut, så de skulle åka till IKEA i helgen.