Leta i den här bloggen

torsdag 3 april 2008

Håkan och George

Jag fattar inte varför Håkan Hellström blivit så populär? Jag begriper inte att han kallas för sångare över huvud taget. Jag får hålla i mig för att inte stänga av radion när de spelar hans hiskeliga låtar som låter lika illa allihop!

Sitter och väntar på att maken skall komma hem här. Idag har han varit i Karlstad över dagen. Igår var han i Luleå, Tisdags i Småland och i Måndags i Skåne. Han flyger och flänger till skillnad från mig som blivit en riktig "hemmavarg" Förutom idag då, när vi skrev på uppsatsen hela dagen. För min skrivkompis fungerar det bäst att träffas på biblioteket och då får man acceptera det.

Jag känner att jag håller på att få någon slags virus. Jag har varit fruktansvärt trött och irriterad. Jag kurerar mig för fullt med citron, euchinea och små piller som jag köpt på kinesiska apoteket. Vi får se om jag lyckas häva viruset. Jag hinner helt enkelt inte bli liggande nu!!!!

Jag vill slå ett slag för en superbra lunchrestaurang nämligen: Georges träkolsgrill. Vi var där idag igen och åt. Man får nästan lika mat som man får om man går dit på kvällen. Fräsch sallad och en köttbit eller fisk och så supergoda friterade potatisar till. Allt tillagat direkt på träkolsgrillen. Idag åt vi laxspett. Mums. De som har restaurangen och jobbar där är så supertrevliga också.

Om ni söker bra matställen i Borås har jag hittat en sida som stämmer överens på vad jag tycker också, även om de inte hade med Oliven och några andra bra matställen. Titta in här.