Leta i den här bloggen

söndag 20 april 2008

Kläder och väder

Vilket underbart väder det äntligen blivit! Man känner sig som en nyfödd människa eller kanske en kalv på grönbete.

Igår gick vi i Göteborg och jag känner verkligen att det var aldeles för länge sedan som jag besökte dessa små underbara butiker på och runt Vallgatan. Vi var runt för jag skulle till Granit och köpa två tvättkorgar, vilket jag hittade precis vad jag sökte. Jag har ju tänkt att köpa två smala papplådor, så att man kan lägga ljus tvätt i en och mörk tvätt i en. De fick inte vara runda för jag skulle ha dem i badrummet uppe, eftersom det är där all tvätt samlas. Underbart, Jag hittade två i frostad plast precis lagom stora. Då ser man när de blir fulla, och då är det lagom att ta ner i tvättstugan och tvätta. Jag blev så nöjd!

Dessutom hittade jag en helt underbar affär för mig. Jag gick in och lämnade maken utanför. Han ville av förklarliga skäl inte gå med in. Därinne förlorade jag mig i de romantiska lite gammaldags kläderna som jag älskar och "försvann" in i provrummet. Maken kom in i affären till slut och kunde inte förstå vart hans hustru tagit vägen. Det var så länge sedan jag köpte mig något nytt så jag behövde verkligen det. Jag ville köpa hela affären, och det är verkligen inte ofta jag känner så. Titta bara på bilderna vad jag hittade!


Dottern fyllde 25 år idag och det firades med mat och tårta hemma hos oss. Tänk att det var så länge sedan hon kom till världen. Lilla gumman. Mozartoperan igår var bra men den kom inte i närheten av MacBeth som var supermaffig. Nej Figaros Bröllop var fattig på körpartier och aldeles för mycket recitativ i som är så tråkiga. Dessutom var det rena rama sängkammarfarsen! Fast när orkestern spelade så var det underbart naturligtvis. Det är ju sådär att gå på treföreställningen, särskilt när solen flödar ute. Då känns det ju lite tungt att sätta sig i en mörk lokal. Men jag fick ju biljetterna av maken i julklapp, så då visste han ju inte att vi dels skulle gå på opera torsdagen innan och inte heller att det skulle bli sånt fint väder.