Leta i den här bloggen

måndag 28 april 2008

Solen strålar och snart är det Valborg

och jag känner stress. Det känns helsjukt, jag borde vara superglad över att vara "ledig" Tvärtom känner jag att det är tusen grejer som skall göras förutom det jag skall göra. - uppsatsarbete. Sista veckan på tjänstledigheten och även om uppsatsen är inne i slutskedet, så kunde förutsättningarna varit bättre.

Igår kom jag på att jag inte ringt och bjudit några hit till Valborg som jag lovade maken, så då fixade jag det. Tur att de inte var bortlovade på annat. Egentligen ville vi väl gärna fira med M och R, men det har hänt tråkiga saker, så det får vänta. Det passade dock mycket bra med A och L istället, som vi ändå kände att vi ville träffa igen. A är gammal skolkompis till mig och det skall bli jättekul att träffas igen. Sist var på nyårsafton.

På fredag kommer Marcus hem från träningsresan i Spanien och det skall bli jättekul.
Tujahäcken är på plats och trädgården hämtar andning inför grävmaskinerna som inte kunde komma förrän den femte maj. Skönt egentligen, för då hinner jag flytta lite plantor och rädda undan i krukor, samt då jobbar jag ju igen. Eftersom Marcus är hemma när grävarna är här är det jättebra. Kanske han kan vara till lite hjälp.